Rok szkolny 2013/2014

Wycieczka do Warszawy

W słoneczny poranek 24 kwietnia 2014 młodzież z bursy szkolnej pod opieką Pań: Doroty Suchockiej, Alicji Wróblewskiej, Joanny Jedlińskiej, Anny Muzyczko udała się nad Wisłę. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od spaceru po przepięknych, bogato zdobionych i ciekawie wyposażonych wnętrzach barokowo – klasycystycznego Zamku Królewskiego. Następnie z naszą Panią Przewodnik, udaliśmy się na wędrówkę po warszawskiej starówce. Zasłuchani w opowiadane przez nią fakty historyczne i dawne legendy obejrzeliśmy Kolumnę Zygmunta, Katedrę Warszawską, pomniki: Adama Mickiewicza, Bolesława Prusa, Warszawskiej Syrenki. Po tej wyczerpującej, ale niezwykle ciekawej lekcji historii, nasza 49 – osobowa grupa udała się do przytulnej restauracji „Magnat” na smaczny obiad. Po posiłku wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. Tym razem przenieśliśmy się do świata wiedzy, nauki i doświadczeń czyli do Centrum Nauki Kopernik. Obejrzeliśmy tu galerie: Świat w ruchu, Człowiek i środowisko, Korzenie cywilizacji, Strefa światła, RE: generacja. Następnie przenieśliśmy się do Planetarium „Niebo Kopernika”, gdzie udaliśmy się w „Podróż do Miliarda Słońc”, by podczas projekcji filmu 3D poznać i zrozumieć strukturę i historię naszej Galaktyki.

Wycieczka była ciekawym, pełnym emocji doświadczeniem. Wszyscy wróciliśmy do bursy zadowoleni, co było widać na zmęczonych ale uśmiechniętych twarzach młodzieży i wychowawczyń.