Rok szkolny 2015/2016

Warsztaty fotograficzne

Fotografia jest sztuką. Z jednej strony wymaga umiejętności technicznych, z drugiej – artystycznej duszy. Jest najciekawszym   sposobem zatrzymania czasu.

I tak, po raz kolejny w dniu 7.06.2016 r., grupa 13 wychowanków pod opieką: Pań Ewy Rzeszotarskiej, Ewy Gasparewicz i Pana Cezarego Rzeszotarskiego – kierownika  wyjazdu, wyruszyła na warsztaty fotograficzne pt.: „W świecie zamków i bagien”.

Z samego rana, wraz z promieniami wschodzącego słonka, (no może troszkę później), dobrymi nastrojami i pełnym bagażnikiem prowiantu ruszyliśmy dokumentować i utrwalać przemijające zjawiska przyrodnicze i nie tylko. Udaliśmy się do Tykocina,  którego krótką historię przedstawił nam Pan Cezary. Duża liczba zabytków, a przede wszystkim zachowany oryginalny układ przestrzenny miasta, z widoczną do dzisiaj granicą części żydowskiej, z oryginalną synagogą, zamkiem, udało nam się zapisać w kadrach. Kolejnym wspaniałym miejscem do fotografowania które zwiedziliśmy były Kiermusy (Karczma Rzym, Dworskie Czworaki, Dworek nad Łąkami, Ostoja Żubra) i Pentowo – Europejska Wieś Bociania. Dalszy etap to Kurowo z Siedzibą Narwiańskiego Parku Narodowego i kładka widokowa nad Narwią. Przed przeprawą zrobiliśmy przerwę obiadową napełniając brzuszki własne i napotkanych czworonogów. Kładka Śliwno – Waniewo to nic innego jak drewniany pomost poprowadzony nad rzeką Narew i jej rozlewiskami. Nie jest to jednak zwyczajny pomost, lecz kładka pełna niespodzianek i pięknych widoków. Pierwsze co nas czekało to przeprawa pływającą platformą przez rzekę. Tutaj musieliśmy użyć siły naszych mięśni, ciągnąc za łańcuch płynęliśmy na drugi brzeg. Jak się okazało nie była to lekka sprawa, platforma swoje waży a do tego jeszcze należy doliczyć wagę osób na niej się znajdujących. Ostatnim punktem programu było fotografowanie letniej siedziby rodu Branickich i okalającego ją parku  w Choroszczy.

Pełni wspaniałych wrażeń wróciliśmy do Bursy z pięknymi zdjęciami, które zaprezentujemy we wrześniu. Podsumowując…

zasadzone ziarenko fotografii przed laty zakiełkowało po raz kolejny.